Käsineet
Näin aloittelija pitää tilanteen hanskassa: Istuvuus, tunne ja turvallisuus. Valitse moottoripyöräkäsineesi näiden ominaisuuksien perusteella.

Käsine on tärkein liitäntä ihmisen ja moottoripyörän välillä.
Tämä tarkoittaa, että meidän on ohjattava, kiihdytettävä, kytkettävä ja jarrutettava mahdollisimman herkästi. Käsineiden on myös suojattava vammoilta, kylmyydeltä ja kosteudelta. Oikean kompromissin löytäminen ei ole helppoa. Tässä muutamia vinkkejä:
- Käsineiden on istuttava tukevasti. Varmista siksi, että ranteessa on säädettävä salpa, joka suojaa ranteen raapaisulta.
- Istuvuuden on oltava oikea. Liian lyhyet sormet haittaavat liikkuvuutta, kun taas liian leveä leikkaus heikentää pitoa ja voi aiheuttaa painepisteitä.
- Lisäturvatyynyt ja kämmenpallolla hyvin liukuva materiaali lisäävät suojaavaa vaikutusta .



Visiirin pyyhin
Vasemmassa etusormessa oleva kumiliuska toimii tuulilasinpyyhkimenä sateella.

Rei’itys
Pienet reiät takaavat hyvän ilmanvaihdon. Erittäin miellyttävä kuumina päivinä.
Lisävarusteiden vinkki
Toinen vinkki:
Sateella hansikkaiden hihansuut on pidettävä hihojen alla, jotta vesi ei valu hihoja pitkin käsineisiin.
Laki jättää pitkälti meidän moottoripyöräilijöiden päätettäväksi, miten suojaudumme kylmältä, märältä ja onnettomuuksien mahdollisilta seurauksilta. Ainoastaan Saksan tieliikennelain (StVO) 21 a kohdassa säädetään, että "ajon aikana on käytettävä sopivaa suojakypärää".
Käytännön ajokokeessa tilanne on hieman erilainen. Tähän sovelletaan Saksan ajokorttilain (FeV) liitettä 7: "A-, A1-, A2- ja AM-luokan testeissä hakijan on käytettävä sopivaa moottoripyörän suojavaatetusta, joka koostuu sopivasta moottoripyöräkypärästä, moottoripyöräkäsineistä, tiiviisti istuvasta moottoripyörätakista, selkäsuojasta (jos sitä ei ole integroitu moottoripyörätakkiin), moottoripyörähousuista ja moottoripyöräsaappaista, joissa on riittävä nilkkasuoja."