Louis-yrityksen tarina

Louisin kehitys liittyy erottamattomasti vertaansa vailla olevaan moottoripyörän menestystarinaan moottoripyörän kehittyessä kulku- ja kuljetusvälineestä suosikkiajoneuvoksi ja vapaa-ajan laitteeksi.

Louis esittäytyy – Louisin juhlavuosi

85 vuotta Louis ..

Vuosikymmenten aikana Detlev Louis teki pienestä moottoripyöräkorjaamosta Euroopan suurimman moottoripyörävaatteiden ja -tarvikkeiden yrityksen. Hänen vahva uskonsa moottoripyörän suureen potentiaaliin sai hänet pitämään aina visiostaan kiinni. Hänen uskonsa ei horjunut silloinkaan, kun toiset ratkaisut olisivat monista näyttäneet palkitsevammilta tai helpommilta. Ennakointi, idearikkaus, mutta myös harkittu, vastuullinen toiminta ja hansalainen luotettavuus ovat vain osa hänen menestyksensä peruspilareita.

Yrityksemme on nyt ollut olemassa 85 vuotta. Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH on siis hyvin perinteikäs. Pienestä hampurilaisesta moottoripyöräkorjaamosta tuli kansainvälinen kauppayhtiö ja Euroopan markkinajohtaja, mutta se vaati ja vaatii yhä enemmän kuin perinteitä.

Pyrimme kestävään kasvustrategiaan. Huolellisesti harkittu tuotevalikoima, jossa on erinomainen hinta-laatusuhde, nuori ja moderni organisaatio, erittäin tehokas logistiikkakeskus sekä hyvin koulutetut ja sitoutuneet työntekijät ovat menestyksemme kulmakiviä.


Alkuja ja visioita 1938–1949
1938–1949 – Alkuja ja visioita

Alkuja ja visioita

Tekijöitä, merkkejä ja moottoriurheilua

Maailman talouskriisin sekavuuden jälkeen autoistuminen etenee Euroopassa 1930-luvulla hitaasti mutta varmasti: Pienet moottoripyörät tulevat normaalitulosten saataville. Kaksipyöräiset kokevat ensimmäisen kukoistuskautensa. Myös moottoripyöräurheilu vetää puoleensa yhä suurempia yleisöjä.

Tänä aikana moottoripyöristä innostunut Detlev Louis kasvaa Hampurissa. Jo 18-vuotiaana hän omistaa 500-kuutioisen BMW R51 -mallin ja osallistuu sillä ensimmäiseen kisaansa. Samalla hän tutustuu Walter Lohmanniin, joka avaa vuonna 1938 moottoripyöräliikkeen Hampuriin.

Nimi Lohmann & Louis -korjaamon yläpuolella

Sodan loputtua he johtivat moottoripyöräyritystä osoitteessa Rosenstraße 10 nimellä Lohmann & Louis. Vuonna 1946 Detlev Louis otti yrityksen hoidettavakseen sen ainoana omistajana.

Vasemmalla kuvassa: Lohmann & Louis -liike Hampurin Rosenstraßella. Oikealla kuvassa: Walter Lohmann ja Detlev Louis Münchenissä vuonna 1947.

Vasemmalla kuvassa: Lohmann & Louis-liike Hampurin Rosenstrassella.
Kuvassa oikealla: Walter Lohmann ja Detlev Louis Münchenissä vuonna 1947


Talousihme ja laajentuminen – 1950–1959
1950–1959 – Talousihme ja laajentuminen

Talousihme ja laajentuminen

Ensimmäinen moottoripyöräbuumi

Saksan liittotasavallan perustamisen jälkeinen talousihme näkyy ihmisten kasvavana vaurastumisena. Monet voivat vihdoin toteuttaa unelman omasta ajoneuvosta ja kaksipyöräinen kokee todellisen nousukauden. Detlev Louis osui napakymppiin pienellä yrityksellään: Uusien ja käytettyjen Heinkel- ja Adler-ajoneuvojen kauppa kukoistaa, ja samoin tekee myös BSA- ja AJS Matchless -moottoripyörien maahantuonti.

Moottoripyörämerkit
Moottoripyörä vs. auto: pienistä autoista tuli 1950-luvun lopussa massojen edullisia ajoneuvoja.

Moottoripyörä vs. auto

pienistä autoista tuli 1950-luvun lopussa massojen edullisia ajoneuvoja.

Louis-yrityksen toimitilat osoitteessa Hamburger Grindelallee 53 vuonna 1955

Toimitilat

Louis-yrityksen toimitilat osoitteessa Hamburger Grindelallee 53 vuonna 1955.

 Arkisto: 1950-luvun mainos

1950-luvun mainos

  1. Castrol-öljymainos
  2. Talousihmeen siivittämä kaksipyöräisten nousukausi: Heinkelin kaksitahtiskootteri

Keinuva kuusikymmentäluku – 1960–1969
1960–1969 – ”Swinging Sixties”  - keinuva kuusikymmentäluku alkoi vaikeasti moottoripyöräalalla

Keinuva kuusikymmentäluku

Vaikeita aikoja moottoripyöräalalle

Auto korvaa moottoripyörän autoistumisen yhteydessä, ja monien kaksipyöräisten valmistajien on määriteltävä itsensä uudelleen. Jotkut tuottavat enää ainoastaan 50-kuutioisia mopoja tai vaihtavat eri toimialalle. Toiset sulkevat ovensa pysyvästi. Detlev Louis ohjaa yrityksensä oikeiden tuotteiden avulla läpi vaikeiden vuosien.


1961
Detlev Louis poikansa Stephanin kanssa osoitteessa Rentzelstraße 7 sijaitsevan myymälän edessä vuonna 1961

Detlev Louis poikansa Stephanin kanssa osoitteessa Rentzelstraße 7 sijaitsevan myymälän edessä vuonna 1961

Rentzelstraße 7

1960-luvulta aina 1970-luvun alkuun saakka saksalaiset maahantuojat edustavat kaikkia japanilaisia moottoripyörävalmistajia.


1968
Ensimmäinen Louis-kuvasto ilmestyi vuonna 1968 ja sisälsi jopa 40 sivua

Vuonna 1968 Louis-kuvastossa oli jopa 40 sivua

Ensimmäinen Louis-kuvasto

Detlev Louis reagoi nopeasti ajan merkkeihin: Vuonna 1964 hän kokoaa ensimmäisen postimyyntikuvaston ja toimittaa tilauksia jatkuvasti kasvavalle asiakaskunnalle postitse.


1969
Detlev Louis maahantuo ensimmäiset Kawasakit

Detlev Louis uskoo edelleen moottoripyöriin

Ja jo vuosikymmenen lopussa käy ilmi, että hänen optimisminsa oli oikeutettua: nuoriso löytää moottoripyörät uudelleen Rock ’n’ Roll-, beat- ja hippikulttuurin vanavedessä. Ja japanilaiset valmistajat toimittavat tähän sopivat, modernit, nopeat ja luotettavat moottoripyörät.

Detlev Louis maahantuo ensimmäiset Kawasakit

Louis alkaa tuoda maahan englantilaisia Barbour- ja MKS-vaatteita ja aloittaa vuonna 1969 Kawasakin moottoripyörien yleisen maahantuonnin.

* Nuoriso löytää moottoripyörät uudelleen – yhtäkkiä moottoripyörä ei ole enää pelkkä kulkuväline, vaan vapautta kahdella pyörällä.


Moottoripyöräalan kultaiset vuodet – 1970–1979
1970–1979 – Moottoripyöräalan kultaiset vuodet alkavat

Moottoripyöräalan kultaiset vuodet alkavat

Työntekijämäärät

Vuonna 1970 yrityksellä on 10 työntekijää, Günther Albrecht astuu mukaan yritykseen ja hänestä tulee seuraava toimitusjohtaja vuonna 1977. Samana vuonna yritys muuttaa suurempiin toimitiloihin Hampurissa osoitteeseen Süderstr. 129. Kolmikerroksiseen rakennukseen sijoitetaan korjaamo, myymälä sekä varaosa- ja lähetysvarasto. Yritys muuttaa yritysmuodokseen GmbH.

Tänä päivänä Louis työllistää Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä yli 1 800 työntekijää, joista yli 160 on oppisopimusopiskelijoita

Tänä päivänä Louis työllistää Saksassa, Itävallassa ja Sveitsissä yli 1 900 työntekijää, joista yli 160 on oppisopimusopiskelijoita.

Rentzelstraße 7 vuonna 1972 on ollut jo muutamien vuosien ajan Saksan suurin moottoripyöräliike

Rentzelstraße 7 vuonna 1972 on ollut jo muutamien vuosien ajan Saksan suurin moottoripyöräliike


1972

Vapaa-aika ja lifestyle

Uusi vuosikymmen käynnistyy värikkäästi ja optimistisesti. Kasvavat tulot saavat aikaan kulutustavaroiden suuremman kysynnän, pirskahteleva ja rento ajanhenki saa aikaan kaikenlaisia teknisiä innovaatioita. Moottoripyöräalan kultaiset vuodet alkavat. Moottoripyörä vapaa-ajan laitteena nousee suureksi trendiksi ja rennon elämäntyylin symboliksi.

Moottoripyöräalan kultaiset vuodet alkavat

Detlev Louis esittelee saksalaisena Kawasakin maahantuojana 900 Z1 -mallin ensi kertaa maailmalle IFMA 1972 -messuilla.

Kawasaki 900 Z1 -mallin maailmanensi-ilta IFMA 1972 -messuilla. Oikealla kuvassa: Detlev Louis ja Günther Albrecht

Kawasaki 900 Z1 -mallin maailmanensi-ilta IFMA 1972 -messuilla. Oikealla kuvassa: Detlev Louis ja Günther Albrecht

Japanilaiset valmistajat valloittavat markkinat

Neljä japanilaista valmistajaa, Honda, Kawasaki, Yamaha ja Suzuki, valloittavat maailman markkinat ja kilparadat.

KAWASAKI 900 Z1 – 0–100 km/h vain 4,2 sekunnissa

KAWASAKI 900 Z1 – 0–100 km/h vain 4,2 sekunnissa

Vuonna 1972 Kawasaki on selvästi johdossa: 900 Z1 on moottoripyörätaivaan uusi johtotähti. 0–100 km/h vain 4,2 sekunnissa – Z1-900 on pitkään ”maailman nopein sarjavalmisteinen moottoripyörä”.

Huikea tungos Louisin messuosastolla IFMA 1972 -messuilla

Huikea tungos Louisin messuosastolla IFMA 1972 -messuilla


Maahantuontikauppaa vaatteilla ja tarvikkeilla

Moottoripyörien myynnin kasvaessa kasvaa myös vaatteiden ja tarvikkeiden kysyntä. Detlev Louis siirtyy myös näillä alueilla mukaan maahantuontiin.

1967 - Sopimus Kawasakin kanssa; 1969 - Yleinen maahantuonti; 1972 - IFMA:n maailmanensi-ilta; 1996 - Ajoneuvoliiketoiminta lopetettiin; 1990 - Nykypäivään asti - Vaatteiden ja asusteiden maahantuonti

Maailmankartta

Louisista tulee Kawasakin yleinen maahantuoja

Kawasaki etsii omaa liikekumppania Saksan markkinoita varten ja vierailee kolmihenkisen delegaation kanssa yhden Saksan suurimman moottoripyöräkauppiaan luona vuoden 1967 loppupuolella. Tuo kauppias oli: Detlev Louis.

Kawasakin kolmihenkinen delegaatio Detlev Louisin luona

Kawasakin kolmihenkinen delegaatio Detlev Louisin luona


Liiketoiminta kasvaa – 1980–1989
1980–1989 – Ostosten tekeminen Louisilla. Nopea, asiantunteva, ystävällinen – ja aina elämys
Hampurissa osoitteessa Süderstraße 83 sijaitseva myymälä on ollut vuodesta 1985 lähtien 2400 m²:n pinta-alallaan suurin kaikista Louisin myymälöistä

Vuodesta 1985 lähtien Hampurin Süderstraße 83:ssa sijaitseva 2.400 m²:n myymälä on ollut kaikista Louis-myymälöistä suurin

Ostosten tekeminen Louisilla

Nopea, asiantunteva, ystävällinen – ja aina elämys

Süderstraße 83

Postimyyntikuvasto on paisunut jo 357-sivuiseksi. Postimyynti- ja myymäläliiketoiminta vaativat suurempaa kapasiteettia logistiikalta. Siksi Hampurin myymälä siirrettiin vuonna 1985 osoitteeseen Süderstraße 83. Ylellisesti sisustetusta kaksikerroksisesta moottoripyöräkaupasta, joka myy vaatteita, tarvikkeita ja ajoneuvoja 2 400 m²:n alueella, tulee sensaatio. Siitä tulee koko Euroopan moottoriammattilaisten Mekka. Tällä välin ammattilehdissä käynnistetään laaja ja menestyksekäs mainosliitekampanja. Postimyynti kasvaa, ja yritys lähettää päivittäin yli 400 pakettia.

Yli 85 myymälää Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Alankomaissa.

Myymälät ja logistiikka

Moottoripyörän voittokulku jatkuu vääjäämättömästi. Louisin tarvike- ja vaatemyynti kasvavat samassa suhteessa. Varmistaakseen asiakkaiden lähellä pysymisen Louis avasi Hannoveriin ensimmäisen Hampurin ulkopuolella sijaitsevan myymälän vuonna 1981. Vuosikymmenen päättyessä myymälöitä on koko Saksassa yhteensä 18.

Suuria suunnitelmia ja uusia medioita – 1990–1999
1990–1999 – Suuria suunnitelmia ja uusia medioita

Vuonna 1990 Louis painaa postimyyntikuvastosta 120 000 kappaleen painoksen. Muutamia vuosia myöhemmin painos rikkoo miljoonan kappaleen rajan. Julkaisujen laajuus ja sisältö kasvavat yrityksen kehityksen kanssa.

Suuria suunnitelmia ja uusia medioita

Keskusvarasto ja hallinto

Uusien myymälätoimipaikkojen kasvava määrä ja jatkuvasti kehittyvä tuotevalikoima pakottivat vuonna 1989 toiminnan perusteelliseen uudelleenjärjestelyyn. Ensimmäistä kertaa moottoripyöräalalla panostettiin automatisaatioon ja kuljetintekniikkaan – näin syntyi Euroopan modernein moottoripyörätarvikkeiden ja -vaatteiden logistiikkakeskus.

1991

Ensimmäinen rakennusvaihe, joka kattoi 1 000 m² toimisto- ja 5 800 m² logistiikkatilaa (G1), (G2) ja (G3), otettiin käyttöön.

1994–1998–2007

Muut rakennusvaiheet (G4) ja (G5) otettiin käyttöön.

2010

Tähän saakka suurin rakennusprojekti oli 10 000 m²:n suuruisen kuormalavojen korkeavaraston (G6) pystyttäminen.

2015

Tähän saakka viimeisin laajennusvaihe oli viereisen toimisto- ja varastorakennuksen (G7) osto. Näin Louisilla on tänä päivänä käytössään yli 50 000 m² hallintoa, logistiikkaa ja FunShop Allermöhe -myymälää varten.

Lähetys ja logistiikka

Päivittäin jopa 450 eurolavaa tavaraa ja 7 000 postimyyntitilausta

Louisille saapuu päivittäin useampia kuorma-autolastillisia tavaraa kaikkialta maailmasta. Satamaan on 20 minuutin ajomatka. Päivittäin täältä toimitetaan myymälöihin jopa 450 eurolavaa tavaraa. Lisäksi Louisin keskusvarastosta lähtee päivittäin jopa 7 000 postimyyntitilausta. Jotta valtavaa tavaran käsittelyä voitaisiin hallita, Louisilla investoitiin ultramoderniin kuljetintekniikkaan.
Tämän ratkaisevan askeleen ansiosta Louis pystyy lähettämään jokaisen saapuvan tilauksen 24 tunnin kuluessa. Postimyyntitilaukset saavuttavat asiakkaat postin kulun mukaan lukien yleensä vain kahdessa työpäivässä tilauksen tekemisestä – usein jo seuraavana päivänä! Tavara toimitetaan myymälöihin yöllä, jotta tavaroiden saatavuus paikan päällä on mahdollisimman hyvä. Louis on pitänyt tätä korkeaa standardia yllä jo vuoden 1992 puolivälistä lähtien – eli jo yli 20 vuoden ajan.

Pinta-ala yli 50 000 m². 400 työntekijää. Keskusvarasto ja hallinto

Pinta-ala yli 50 000 m². 400 työntekijää. Keskusvarasto ja hallinto


1997
Vuonna 1997 Louisista tulee Saksan moottoripyörätarvikekaupan markkinajohtaja ja se ravistelee kilpailijat kannoiltaan – Louis on menestyksekkäästi pitänyt ”paalupaikkansa” tähän päivään saakka.

Louisista tulee markkinajohtaja

Yhdistyneen Saksan moottoripyörämarkkinoilla kehitys jatkuu ylöspäin. Myymälä- ja postimyyntikauppa kehittyy räjähdysmäisesti. Vaatteiden ja tarvikkeiden myynti on ohittanut jo aikaa sitten moottoripyörien myynnin. Siksi Louis erottautuu johdonmukaisesti ajoneuvojen myynnistä vuonna 1996.

Vuonna 1997 avataan Louisin verkkokauppa, josta tulee välittömästi Saksan vierailluin moottoripyöräverkkosivu.

Verkkokauppa

Vuonna 1997 avataan Louisin verkkokauppa, josta tulee välittömästi Saksan vierailluin moottoripyöräverkkosivu.

Louis-GIGAStore Berliinissä

Vuonna 1998 Louis GIGAStore Berliinissä luo uuden virstanpylvään

Myös myymälöissä on tapahtunut paljon. Vuonna 1998 uusi Louis GIGAStore Berliinissä luo virstanpylväitä – pinta-alaltaan yli 1 700 m²:n kokoinen valtava moottoripyöräaiheinen ”elämysmaailma” avaa ovensa kävijöille. Lukuisia Louis-myymälöitä muutetaan suuremmiksi, tilavammiksi ja uudistetuiksi ”MEGASHOP”- ja ”GIGAStore”-myymälöiksi koko Saksassa. Vuonna 1999 Louisilla on 47 myymälää.


Asiantuntemus, palvelu ja Eurooppa – 2000–2009
2000-2017 - Asiantuntemus, palvelu, Eurooppa

Asiantuntemus, palvelu ja Eurooppa

2000-luku tuo tullessaan moottoripyöräalan jatkuvan kasvun päätepisteen. Internetkupla ja talouskriisi jättävät jälkensä. Louisilla kasvu jatkuu tästä huolimatta tasaisena – myös, koska yritys vaihtaa ajoissa tulevaisuuden vaihteelle.


2002
Louisin työntekijöitä myymälän edessä

Asiantuntemusta ja pätevyyttä asiakaspalveluun

Vuonna 2002 Hampuriin perustetaan Louis-akatemia – aikanaan ainutlaatuinen työntekijöiden koulutusinstituutti. Siellä työtoverit kaikista myymälöistä tapaavat toisiaan, kertovat kokemuksistaan, tutustuvat uusiin tuotteisiin ja saavat teknistä tietotaitoa. Ennen kaikkea he oppivat kuitenkin toimimaan neuvojina, jotka vakuuttavat asiakkaansa asiantuntemuksella ja omistautumisella.


Verkkokaupasta tulee kansainvälinen – 2010–2019
2000-2017 - Asiantuntemus, palvelu, Eurooppa
2010
Kesän 2010 jälkeen koko verkkokauppa oli saatavilla myös englanniksi. Mutta tämä oli vasta alkua.

Verkkokaupasta tulee kansainvälinen

Louis toimii yhä enemmän myös muissa EU-maissa. Verkkokaupalla on tässä tärkeä asema. Selkeät ja havainnollisesti kuvitetut tuotekuvaukset, usein 3D-animaatio, videotuetut tuote-esittelyt, huippuajankohtaiset tarjoukset, merkkikaupat kunkin merkin ”look and feel” ja totta kai nopeat latausajat tekevät verkkovierailusta elämyksen asiakkaalle.

Vuoden 2010 kesän jälkeen koko verkkokauppa on saatavilla myös englanniksi. Mutta tämä oli vasta alkua.

Louisin verkkokauppa

Verkkokauppa

Yli 55 000 tuotetta.

Louisin kypäräneuvonta

Kypäräneuvonta

Auttaa oikean ajokypärän valinnassa.

Louisin pyörätietokanta

Pyörätietokanta

Yli 3 700 ajoneuvon tekniset tiedot – veloituksetta!

Louis merkkikaupat

Merkkikaupat

Tietyn merkkisten tuotteiden kohdennettu haku.

Louisin dokumentaatiot

Dokumentaatiot

Yli 50 000 verkkokaupasta suoraan ladattavaa dokumenttia.


2014

Louisin verkkokaupan uudelleen lanseeraus

Vuonna 2014 Louisin verkkokauppa peruskorjattiin. Se tarjoaa uusia haku- ja suodatusmahdollisuuksia, on entistä selkeämpi ja nopeampi ja sitä voidaan ennen kaikkea käyttää älypuhelimella. Näin asiakkaan shoppailuelämystä ei rajoita enää lähes mikään. Tämä koskee myös kieliä: verkkokauppa laajensi kielivalikoimaansa seuraavien vuosien aikana kattamaan ranskan, hollannin ja italian.

Louisin verkkokauppa

2014

Ensimmäinen myymälä Sveitsissä

Louis kansainvälistyy myös muuten kuin virtuaalisesti: 2016 avataan ensimmäinen sveitsiläinen myymälä Wallisellenissä, Zürichin kantonissa. 2019 avataan seuraava Sveitsin Rootissa, Luzernin kantonissa. Vuonna 2019 avataan myös ensimmäinen myymälä saksalaisen kielialueen ulkopuolella Alankomaiden Tilburgissa.

Vuosi 2019 oli erityinen vuosi Louisin myymälöille: uusia myymälöitä avattiin myös Düsseldorfissa, Wiesbadenissa, Norderstedtissä, Wuppertalissa, Köln-Peschissä, Aalenissa ja Ala-Itävallan St. Pöltenissä.


Kasvua pandemiasta huolimatta – 2020–
2000-2017 - Asiantuntemus, palvelu, Eurooppa
2002

Kasvu jatkuu pandemiasta huolimatta

Kun uusi koronavirus leviää Aasiassa vuoden 2020 alussa, ensimmäiset hälytyskellot alkavat soida Louisissa. Mahdollisten toimitusvaikeuksien ennakoimiseksi varastot täytettiin mahdollisimman nopeasti. Tämän ansiosta Louis selvisi pandemian kahdesta vuodesta siten, että kaikki sen työntekijät säilyivät vahingoittumattomina, vaikka myymälät suljettiinkin tilapäisesti. Onni onnettomuudessa: Koska lomamatkat eivät olleet mahdollisia, investoivat monet asiakkaat sen sijaan moottoripyöräharrastukseensa. Uusi mahdollisuus ajaa 125-ajoneuvoa auton ajokortilla tuo myös monia uusia asiakkaita Louisiin.

Pandemia on tuonut nopeaa kehitystä postimyyntiliiketoimintaan. Myymälät ovat kuitenkin edelleen yrityksen ylivoimaisesti tärkein pilari. Neljä uutta toimipistettä ja neljä muutosta suurempiin tiloihin kertovat myös vähittäiskaupan kasvusta.

Jotta organisaatio pysyisi kasvun ja uusien työmuotojen - avainsana kotitoimisto - tahdissa, monia hallinnon ja logistiikan työprosesseja uudistetaan ja uusia ohjelmistojärjestelmiä otetaan käyttöön

.

2022

Louis on Air

Monet moottoripyöräilijät kutsuvat meitä Louise-tädiksi. Olemme yksinkertaisesti osa perhettä. Ja siksi myös uusi Louis-podcast toimii tällä lempinimellä. Joka toinen viikko on uusi jakso. Löydät videoita myös YouTubesta osoitteesta louismotorrad - ja paljon muuta: Käytännön vinkkejä, tuote-esittelyjä, tehdasvierailuja, haastatteluja, kuvattuja Holger Aue -sarjakuvia, moottoripyöräilyä. Yli 500 videota - ja lisää joka viikko.

Louise-täti

Louisin moottoripyöräpodcast

moottoripyörä

sydämessä

Instagram

Porttimme yhteisöön

Youtube

Tuotevideoita, mekaanikon vinkkejä ja muuta


2023

Yritys on nyt 85 vuotta nuori.

Verkkokauppa on perustettu uudelle alustalle. Hän puhuu nyt myös puolaa, tanskaa ja ruotsia. Valmisteilla on myös lisää myymälöitä muissa maissa. Useat uudet myymälät, kuten Assen Alankomaissa ja Etoy Sveitsissä, ovat osoitus vähittäismyynnin kasvusta.

36 vuoden jälkeen yrityksen vanha logo poistuu käytöstä. Uusi on selkeämpi, yksinkertaisempi ja itsevarmempi, mikä sopii yhä kansainvälisemmäksi muuttuvalle yritykselle.


Yrityksen johtajat – vuodesta 1938 tähän päivään saakka

Detlev Louis – Yrityksen perustaja 1938–2012

Detlev Louis
Yrityksen perustaja
1938–2012

Günther Albrecht – Toimitusjohtaja 1977–2010

Günther Albrecht
Liittyminen Louis 1970:ään toimitusjohtaja
1977–2010

Stephan Louis – Toimitusjohtaja 1982–2010

Stephan Louis
Liittyminen Louis 1980:ään
toimitusjohtaja
1982–2010

Nico Frey – Geschäftsführer 2010 - heute

Nico Frey
Liittyminen Louis 1970:ään
toimitusjohtaja
2010–2024

Joachim Grube-Nagel – Geschäftsführer 2010 - heute

Joachim Grube-Nagel
Liittyminen Louis 2001:ään
2010 tähän päivään asti

Joachim Grube-Nagel – Geschäftsführer 2010 - heute

Christian Meierhans
Liittyminen Louis 1997:ään
2024 tähän päivään asti

Nico Frey – Geschäftsführer 2010 - heute

Sven Karlstedt
Liittyminen Louis 1998:ään
2024 tähän päivään asti

Von links: Nico Frey, Warren Buffett, Joachim Grube-Nagel und Ted Weschler

Vasemmalta: Ted Weschler (Berkshire Hathaway), Joachim Grube-Nagel, Christian Meierhans ja Sven Karlstedt

Tulevaisuuden turvaaminen

Yrityksen perustajan leski Ute Louis päättää yrityksen tulevaisuuden turvaamiseksi pitkällä aikavälillä uskoa elämäntyönsä Warren Buffettille. Tämän arvostetun sijoittajan tapaa ajatella ja toimia pitkäjänteisesti kunnioitetaan maailmanlaajuisesti. Vuonna 2015 Buffettin holding-yhtiö Berkshire Hathaway osti Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH:n. Louis pysyy uuden omistajan alaisuudessa itsenäisenä yrityksenä, jonka toimitusjohtajat ovat Joachim Grube-Nagel, Sven Karlstedt ja Christian Meierhans. 


Meillä on MOOTTORIPYÖRÄT SYDÄMELLÄ

Rakastamme vapauden tunnetta, ilmavirtaa, tanssia mutkien läpi. Ja meillä on asiakkaat sydämessämme, koska jaamme heidän intohimonsa, ymmärrämme heidän toiveensa ja olemme osa moottoripyöräyhteisöä.


Meitä ohjaa MOOTTORIPYÖRÄRAKKAUS – entä sinua?

Ajatko moottoripyörällä? Rakastatko moottoripyöriä? Oletko: asfalttikiitäjä, matkanautiskelija, villi korjari vai offroad-maailmanmatkaaja? Onko moottoripyöräsi sinulle kaikki kaikessa? Tervetuloa samanmielisten ystävien joukkoon! Tervetuloa MOOTTORIPYÖRÄRAKKAUDEN pariin


SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar