Moottoripyörän LED-vilkun asentaminen
Käytännöllinen, tällainen pistorasia, eikä sitä ole niin vaikea asentaa moottoripyörään - jos osaa.

- Pistorasian asentaminen - näin se tehdään
- 01 - Valitse asennuspaikka
- 02 - Kaapeleiden asentaminen
- 03 - Ajoneuvon pistorasian kytkeminen
- Liitäntä suoraan akkuun
- Yhteys sytytykseen plus
- 04 - Tarkista sähköt
- 05 - Verhoilun / satulan asentaminen takaisin paikoilleen
- 06 - Tarkista sähköt uudelleen
- Bonusvinkki todellisille rassaajille
Moottoripyörän ajoneuvopistorasian asentaminen
Tässä vinkissä näytämme sinulle, miten voit asentaa muutamalla askeleella ohjaamoon tai muualle moottoripyörään pistorasian, josta saat virtaa navigaattoriin, älypuhelimeen ja muihin
laitteisiin.Tarvitset ensin pistorasian, jossa on haluamasi liitäntävaihtoehto (USB-pistorasia, pieni vakiopistorasia tai savukkeensytytinliitäntä). Löydät ne osoitteesta www.louis.de. Sitten sinun on löydettävä moottoripyörästä oikea paikka sen mukaan, minkä lisälaitteen haluat liittää. Pistorasia voidaan asentaa ohjaustankoon, runkoon, kantolevyn alle tai ajoneuvon ohjaamoon. Ulkoisten kuluttajien käyttämisen lisäksi pistorasiaa voidaan käyttää myös ajoneuvon akun lataamiseen edellyttäen, että se on huoltovapaa ja että laturiin käytetään sopivaa adapteripistoketta.
Huomaa: Ajoneuvojen sähköalan asiantuntemus on eduksi pistorasiaa asennettaessa. Sinun pitäisi luottaa siihen, että pystyt hoitamaan asennuksen itse.
Pistorasian asentaminen - näin se tehdään

Vaihe 1, kuva 1: Asennus ohjaustankoon
01 - Valitse asennuspaikka
Valitse ensin pistorasian asennuspaikka. Sinun on otettava huomioon kaapelin rajallinen pituus. Kaapelin on ulotuttava akkuun asti.
Jos pistorasiaa käytetään ensisijaisesti akun lataamiseen, se voidaan asentaa myös akun läheisyyteen, esimerkiksi sivukannen alla olevaan runkoputkeen. Valitse asennuspaikka siten, että pistorasian takaosa on suojassa roiskevedeltä. Pistorasia on kiinnitettävä tukevasti, sillä sen jättäminen roikkumaan kaapeleista olisi ruuvimeisselin arvokkuuden alapuolella ja myös vaarallista, koska se voisi lentää ympäriinsä ajon aikana ja sotkeutua ei-toivottuihin paikkoihin. Pahimmassa tapauksessa jopa puikoissa ...
Käytä ohjaustangon tai rungon kiinnittämiseen yleensä mukana toimitettua kiinnityspuristinta. Pistorasia ja syöttökaapeli eivät saa peittää ohjauslukkoa. Käytä kumityynyä kiinnittimeen tavallisessa metrisessä ohjaustangossa, jonka halkaisija on 22 mm. Ohuempiin putkiin, esim. runkoon, voi olla tarpeen asentaa kumi- tai metallilevy halkaisijan pienentämiseksi.

Vaihe 1, kuva 2: Asennettu ohjaamon panelointiin
Kun laite asennetaan ohjaamoon, kojetauluun tai kiinnitystelineeseen, kiinnikettä ei loogisesti ottaen tarvita. Tässä tapauksessa sinun on porattava sopivan kokoinen reikä (katso halkaisija pistorasian asennusohjeista), johon kiinnität pistorasian alhaalta käsin rullamutterilla.

Vaihe 2: Kaapeleiden asentaminen
02 - Kaapeleiden asentaminen
Nyt on aika asentaa liitäntäkaapeli akkuun. Saattaa olla tarpeen irrottaa säiliö, satula, sivukansi tai vastaava.
Varmista, että kaapelia ei voi irrottaa mistään (esim. täydellä ohjauslukolla). Lisäksi kaapeli on pidettävä tietyllä etäisyydellä moottorin kuumista osista ja kaikista liikkuvista osista.
Kaapeli on ehdottomasti kiinnitettävä asianmukaisesti kaapelinsiteillä - jos mahdollista ympäristön väriin sopivalla värillä. Se vain näyttää mukavammalta!

Vaihe 3, kuva 1: Katkaise positiivinen kaapeli, ..
03 - Ajoneuvon pistorasian kytkeminen
Positiiviselle kaapelille on kaksi liitäntävaihtoehtoa: Liitäntä joko suoraan akkuun tai sytytysplussan kautta. Lentävä sulake on aina asennettava.
Liitäntä suoraan akkuun
Jos akkua on tarkoitus ladata pistorasian kautta, esim. ProCharger-laturilla, suosittelemme sen liittämistä suoraan akkuun. Tämä vaihtoehto on edullinen myös silloin, kun haluat ladata laitteita ajotaukojen aikana.
Sytytysvirta on kytkettävä pois päältä, jotta päätepistokkeet voidaan liittää akkuun. Etsi kuitenkin ensin sopiva paikka pienen lentävän sulakerasian kiinnittämiselle (esim. sivukannen alle). Sulakerasioita on useita erilaisia. Katkaise kuvassa näkyvän sulakerasian positiivinen kaapeli (punainen) pistorasiasta, aseta molemmat kaapelin päät sulakerasian metalliklipseihin ja paina ne yhteen niin, että metalliklipsit tunkeutuvat kaapelin läpi ja ottavat kosketuksen. Varmista, että kuulet sen napsahtavan paikalleen.

Vaihe 3, kuva 2: ... Aseta kaapelin päät (lentävään) sulakerasiaan ...

Vaihe 3, kuva 3: ... ja sulje ruutu

Vaihe 3, kuva 4: Aseta litteä sulake
Aseta sitten 5 ampeerin litteä sulake laatikkoon.

Vaihe 3, kuva 5: Sähköisesti kytketty pistorasia
Ruuvaa nyt napakorvakkeet akkuun. Oikosulun välttämiseksi työkalua ja runkoa koskettaessa irrota ensin maadoituskaapeli akun negatiivisesta napasta ja sitten kaapeli positiivisesta napasta. Kiinnitä punainen kaapeli ensin positiiviseen napaan ja sitten musta kaapeli negatiiviseen napaan.

Vaihe 3, kuva 6: Torvikaapeli on kuorittava liitoksen tekemistä varten
Yhteys sytytykseen plus
Tämän yhteysvaihtoehdon etuna on, että kukaan ei voi käyttää pistorasiaa ilman valtuutusta. Pistorasiaan syötetään virtaa vain, kun sytytysvirta on kytketty päälle. ÄLÄ napauta kaapelia, joka syöttää virtaa tärkeille komponenteille (esim. valoille tai sytytyskelalle). Suosittelemme sen sijaan liittämistä torvikaapeliin.

Vaihe 3, kuva 7: Kaapeliliitäntöjen tekeminen
On myös tärkeää, että sytytysvirta on sammutettu. Kytke nyt pistorasian punainen positiivinen kaapeli torvikaapeliin.
Näytämme tämän kytkennän parhaan tavan tehdä yksityiskohtaisesti mekaanikon vinkissä Kaapeliliitännät. Esimerkissämme olemme liittäneet kaapelit juotosliittimellä.

Vaihe 3, kuva 8: Maadoitusliitännän tekeminen

Vaihe 3, kuva 9: Lentävä sulakerasia
Tällöin pistorasia on lisäksi suojattu lentävällä sulakerasialla. Kytke musta negatiivinen kaapeli maadoitukseen. Pistorasia on nyt kytketty ja käyttövalmis.

Vaihe 4: Toimintatesti
04 - Tarkista sähköt
Tarkista nyt, että kaikki pistorasian osat ja moottoripyörän sähköjärjestelmä toimivat kunnolla, ennen kuin asennat kaikki irrotetut osat takaisin ajoneuvoon.

Vaihe 5: Verhoilun tai satulan asentaminen uudelleen
05 - Verhoilun / satulan asentaminen takaisin paikoilleen
Asenna nyt takaisin kaikki aiemmin irrotetut moottoripyörän osat.
06 - Tarkista sähköt uudelleen
Tarkista sähkötoiminnot vielä kerran ennen liikkeelle lähtöä turvallisuussyistä. Parempi varoa kuin katua ...
Huomaa: Pidä pistorasia suljettuna, kun sitä ei käytetä, jotta pistorasiaan ei kerry sadevettä tai likaa.
Bonusvinkki todellisille rassaajille
Nätisti peräkkäin - löysäämällä ja kiristämällä
Käänny oikealle vai vasemmalle? Siitä ei ole kysymys. Kyse on paljon enemmän siitä: Missä järjestyksessä useita ruuviliitoksia (esim. koteloita) on löysättävä? Vastaa: Toisin päin. Jos käsikirjassa tai komponentissa on ilmoitettu kiristysjärjestys, löysää vastakkaiseen suuntaan. Etkä tehnyt mitään väärää.
Pidä jalat maassa
Niin mukava kuin harmaa betoninen korjaamon lattia voikin olla, on paljon parempi työskennellä maton päällä, joka on kulunut mutta edelleen käyttökelpoinen. Se on mukavampi ja miellyttävämpi polville. Kaatuvat osat eivät aina ole romua. Öljy ja muut nesteet imeytyvät nopeasti. Myös jotkut vanhat lattiapäällysteet ovat osoittautuneet hyväksi kylmiä jalkoja vastaan.
Louisin tekninen keskus
Jos sinulla on moottoripyörääsi koskevia teknisiä kysymyksiä, älä epäröi ottaa yhteyttä tekniseen keskukseemme. Löydät sieltä loputtoman määrän kokemuksia, hakuteoksia ja osoitteita.
Huomaathan:
Rassausvinkit pitävät sisällään yleisiä menetelmiä, jotka eivät ehkä päde kaikkiin ajoneuvoihin tai yksittäisiin rakenneosiin. Paikan päällä olevat olosuhteet voivat vaihdella paljonkin, joten emme voi taata rassausvinkeissä annettujen tietojen oikeellisuutta.
Kiitos ymmärryksestäsi.