Moottoripyörän nostaminen asennusnostimella
Asennusnostimet ovat yksi parhaista keksinnöistä sen jälkeen, kun ihmiset alkoivat työskennellä moottoripyörien parissa. Riippuu vain siitä, onko oikea.
- Nostimet perustiedot
- Kiinnitys suoraan taka-akseliin
- Kiinnitys taka-akseliston prismaholkkiin
- Yksipuolisessa keinuhaarukassa
- Keskinostin
- Saksinostin
- Nostopöytä
- Chopper-nostin
- Nostin keinuhaarukka-akselia varten
- Keskusteline
- Motocross-nostin
- Etunostin
- Karan jalusta
- Etunostolaitteen kiinnitys perus-takanostinta varten
- Etukeinun kiinnitys takapään perusnostoa varten
- Radiaalinen etusovitin / tappikiinnikkeet takapään perusnostoa varten
- Soveltamisvinkkejä aloittelijoille
Nostimet perustiedot
Autuas se, jonka moottoripyörässä on pääseisontatuki. Valitettavasti monet moottoripyörävalmistajat luopuvat tästä hyödyllisestä osasta monissa malleissa. Se voi johtua painon säästämisestä, koska pääseisontatuki olisi muiden komponenttien, kuten pakokaasujärjestelmän, tiellä, tai yksinkertaisesti taloudellisista syistä. Jokaista moottoripyörää on kuitenkin ajoittain nostettava ylös, esimerkiksi renkaiden keventämiseksi talvilevon aikana ja moottoripyörän asentamiseksi pystysuoraan. Tai kun ketjujen huolto-, kunnossapito- ja korjaustöitä on tehtävä. Alla näytämme, miten saat pyöräsi ylös maasta myös ilman pääseisontatukea.
Louis tarjoaa laajan valikoiman erilaisia asennusnostimia, joilla voit nostaa moottoripyörääsi turvallisesti. Ensimmäiseksi on löydettävä nostin, joka sopii ajoneuvoon muodoltaan ja kantavuudeltaan ja joka täyttää vaatimukset.
Kolme perustyyppiä määräytyvät sen mukaan, mihin ne kiinnitetään moottoripyörässä
:- takapyörään
- keskelle
- tai etupyörään
Takapyörän nostin
Kuten nimestä voi päätellä, tämäntyyppisellä nostimella saat takapyörän ilmaan. Siksi se on ihanteellinen ketjunhoitoa ja takapyörän irrottamista varten, mutta ei keinuhaarukan irrottamista varten. Tämä johtuu siitä, että lähes kaikki takapyörän nostimet alkavat tästä kohdasta.

Yksinkertainen ratkaisu takapyörää varten, joka soveltuu yleisesti.
Kiinnitys suoraan taka-akseliin
Vaatimukset: Sopii tavanomaisiin, suoriin laatikko-, pyöreisiin tai soikeaputkisiin keinuhaarukoihin, ei sovi yksivartisiin, kolmiomaisiin (”softtail-cruiserin keinuhaarukoihin) tai jyrkkärinteisiin tai pakoputkiston peittämiin keinuhaarukoihin. Rekisterikilpi ei saa olla epäsuotuisassa asennossa, jotta nostinta voidaan käyttää helposti noston yhteydessä - jarruletku ei saa puristua, siirrä se tarvittaessa sivuun.
Etu: Edullinen - voidaan käyttää monissa malleissa.

Premium-versio kannattaa esimerkiksi urheilukuljettajille, jotka vaihtavat renkaita usein.
Kiinnitys taka-akseliston prismaholkkiin

Suojaa keinuhaarukan maalia.
Vaatimus: Sopii vain keinuhaarukoille, joiden sivussa on kiinnityskierteet prismaholkkia varten (erityisen yleinen urheilupyörissä ja naked bike -pyörissä). Oikeiden prismaholkkien tilaamiseksi on määritettävä tarvittava kierre.
Etu: Tarkka ja varma kiinnitys - suojaa keinuhaarukan maalia
.
Yksipuolinen, mutta silti vakaa: Nostin yksipuolisia keinuhaaarukoita varten.
Yksipuolisessa keinuhaarukassa

Nostimen sovittimen on sovittava tähän onttoon akseliin.
Vaatimus: Moottoripyörässä on oltava yksipuolinen keinuhaarukka, jossa on ontto taka-akseli, jota varten on saatavana sopiva sovitin nostinta varten.
Etu: Tarkka ja varma kiinnitys.

Nämä runkopalkit kantavat helposti koneen oman painon.
Keskinostin
Tämä on ihanteellinen nostintyyppi, jolla voidaan ottaa kuorma pois molemmilta pyöriltä samanaikaisesti, koska se on sijoitettu suoraan koneen painopisteen alle. Voit myös irrottaa keinuhaarukan tai iskunvaimentimen takaa ja haarukan edestä. Valitettavasti vain harvat moottoripyörät on rakennettu siten, että keskinostinta voidaan käyttää turvallisesti. Tämä edellyttää esimerkiksi vakaita runkopalkkeja tai tasaista, vaakasuoraa öljypohjaa lähtökohtana. Koneen paino vahingoittaisi tai murskaisi pakosarjaa tai paneelin osia.

Saksinostinta voidaan käyttää sovittimen kanssa tai ilman sovitinta moottoripyörämallista riippuen.
Saksinostin
Edellytys: Moottorin alapuolella on oltava käytettävissä runkopalkit, joihin nostin voidaan kiinnittää. Jos pakoputki roikkuu sivusuunnassa rungon alajuoksuputkien alapuolella, voidaan tarvittaessa käyttää sovittimia.
Etu: Tilaa säästävä nostin, jolla voidaan nostaa sekä etu- että takapyörä irti maasta, pyörästä ja lähtökohdasta riippuen hieman edemmäs tai taaksepäin - keinuhaarukan irrotus mahdollista - loistava ratkaisu choppereihin ja cruisereihin, joihin ei voi käyttää takanostinta - pyörän tarkka nostaminen ja laskeminen kierrekaran avulla - valittavissa oleva työkorkeus
.
Vakaa ja liikkuva samanaikaisesti: hydraulinen nostopöytä.
Nostopöytä
Edellytys: Moottorin alapuolella on oltava käytettävissä runkopalkit, joihin nostin voidaan kiinnittää. Tätä nostinta ei voi käyttää, jos pakoputki roikkuu rungon alaslaskupalkkien alapuolella - nostimen mittojen on oltava sopusoinnussa maavaran ja rungon leveyden kanssa.
Etu: Suuri korjaamonostin, jonka päällä pyörä seisoo erittäin tukevasti myös kokoonpanotöiden aikana ja joka voidaan nostaa hyvälle, valittavissa olevalle työskentelykorkeudelle jalkapumpun avulla. Jousivarren irrotus mahdollista - jos pyörä on nostettu ylös, hydrauliikka vapautetaan mekaanisella lukituksella - rullien avulla moottoripyörää voidaan liikutella ylös nostettuna - valmistajasta ja mallista riippuen tällainen nostopöytä pystyy nostamaan 400 tai jopa 500 kg.

Yksinkertainen ja käytännöllinen: tämä yleiskäyttöinen hakkurinostin toimii kuin kiinnitetty pääseisontatuki.
Chopper-nostin
Edellytys: Moottorin alapuolella on oltava käytettävissä runkopalkit, joihin nostin voidaan kiinnittää. Jos pakoputki roikkuu rungon alajuoksuputkien alapuolella, tätä nostinta ei voi käyttää.
Etu: Erittäin tilaa säästävä ja edullinen nostin, jolla sekä etu- että takapyörä voidaan nostaa maasta, pyörästä ja lähtökohdasta riippuen hieman edemmäs tai taaksepäin - keinuhaarukan irrotus mahdollista
.
Onttoiksi poratut keinuhaarukka-akselit ovat ihanteellisia lähtökohtia nostimelle - edellyttäen, että käytetään sopivaa sovitinta.
Nostin keinuhaarukka-akselia varten

Täydellinen jousitukivarren vaihtamiseen.
Edellytys: Runkoon on saatavissa ontto porattu keinuhaarukka-akseli, jota varten on saatavissa sopiva sovitin.
Etu: Ihanteellinen nostin urheilupyöriin - turvallinen jalusta - maalatut osat ovat suojassa - takapyörä on täydellisesti saatavilla - jousitukivarsi voidaan irrottaa.

Kun mekaanikot unelmoivat: profiiliratkaisu lähes kaikkiin nostotehtäviin.
Keskusteline
Edellytyksenä: Runkoon saatavana ontto porattu heiluriakseli, jota varten on saatavana sopiva sovitin.
Etu: Ammattilaisnostin urheilu- ja naked bike -pyörien työstämiseen - erittäin turvallinen jalusta - pyörä voidaan kallistaa eteen- tai taaksepäin, joten ihanteellinen työskentelykorkeus on aina käytettävissä - erittäin nopea ja turvallinen nosto - maalatut osat ovat suojassa - takapyörään pääsee täydellisesti käsiksi - haarukan voi irrottaa kokonaan - mahdollistaa vaihtotyöt
.
Nopeasti ylös: Aseta moottoripyörän alle, vipu ylös, valmis.
Motocross-nostin
Vaatimus: Nostin soveltuu kevyisiin maastomoottoripyöriin tai supermoottoripyöriin, joissa on rungon alaslaskuputket tai vakaat moottorin suojalevyt.
Etu: Ihanteellinen apuväline, kun renkaat tai jousitusosat on vaihdettava nopeasti: Kevyt, liikkuva, kestävä, korjaamoon ja karsinaan - helppo käsitellä: Aseta nostin keskelle moottoripyörän alle, nosta jalkavivulla ja lukitse lukitustapilla.

Täydellinen etupyörän ja haarukan työstämiseen: Ohjausputken sifonikiinnitys.
Etunostin
Etupyörän nostamiseen on kaksi sopivaa lähtökohtaa: ohjausputki ja haarukan jalat.

Riittää etupyörän irrottamiseen: Nostimen kiinnitys haarukan jaloissa. Jälkimmäinen nostinmuunnos on täysin riittävä, kun etupyörä irrotetaan tai jos haluat työskennellä jarrujärjestelmän parissa. Jos haarukka on kuitenkin irrotettava, on ohjausputken kiinnityksen oltava etuhaarukan kolmiopalan alla.
Varoitus: Kaikkia etunostimia saa käyttää vain silloin, kun ajoneuvon takaosa on jo kiinnitetty nostimella!

Karan kierrettä on parasta käyttää räikkä ja 13 mm:n hylsy.
Karan jalusta
Vaatimukset: Ontto ohjausputki, johon pääsee käsiksi alhaalta (ohjausakseli) tai ajoneuvokohtainen sovitin. Ohjausputkeen sopiva sovitin on tilattava erikseen.
Edut: Erittäin vakaa ja tukeva, mutta sitä on käytettävä aina yhdessä takanostimen kanssa - etupyörän ja haarukan jalat voidaan irrottaa - sopii myös moniin ajoneuvoihin, joissa verhoilun nokka on vedetty pitkälle alas - kierteitetyllä karalla tapahtuva hallittu nosto auttaa välttämään verhoilun vaurioitumista - työskentelykorkeus on valittavissa - etupyörän edessä ei tarvita suurta vapaata tilaa nostimen sijoittamiseksi
.
Myös etupyörä ja haarukka ovat vapaasti käytettävissä tällä nostinyhdistelmällä.
Etunostolaitteen kiinnitys perus-takanostinta varten
Vaatimukset: Ontto ohjausputki, johon pääsee käsiksi alhaalta (ohjausakseli). Ohjausputkeen sopiva sovitin on tilattava erikseen · sopii myös moniin ajoneuvoihin, joissa verhoilun nokka on vedetty pitkälle alas · etupyörän edessä tarvitaan hieman vapaata tilaa nostimen sijoittamiseksi · myös tätä etunostinta on käytettävä aina yhdessä takanostimen kanssa.
Edut: Edullinen lisäys perus-takanostimiin · etupyörä ja haarukan jalat voidaan irrottaa.

Tämä yleissovitin voidaan kiinnittää moniin haarukan jalkoihin.
Etukeinun kiinnitys takapään perusnostoa varten
Vaatimukset: Sopii vain etupyörän haarukoihin, joissa on öljynpoistoaukot pohjassa tai joissa on säteittäinen jarrusatula vakaalla, pitkällä tuella · ei salli haarukan jalkojen irrottamista.
Edut: Edullinen lisä perustakanostimiin · helpoo nostaa etuosaa pyörän irrottamista tai talvisäilytystä varten.

Moottoripyörän etunostin, jossa on tappikiinnike
Radiaalinen etusovitin / tappikiinnikkeet takapään perusnostoa varten
Vaatimukset: Sopii vain etupyörän haarukoihin, joissa on öljyntyhjennysaukot alareunassa tai joissa on radiaalinen jarrusatula, jossa on vakaa pitkä tuki. Ei salli haarukan jalkojen irrottamista.
Edut: Edullinen lisäys perus takanostimiin - helppo nostaa etuosaa pyörän irrottamista tai talvisäilytystä varten.

Etupyörätelineet helpottavat takapyöränostimien kanssa työskentelyä huomattavasti.
Soveltamisvinkkejä aloittelijoille
Moottoripyöränostinten käyttö vaatii tiettyä taitoa. Nostaminen on todella turvallista, kun ystävällinen avustaja nostaa moottoripyörän sivutelineestä pystyasentoon, jolloin nostin on helpompi käyttää eikä pyörä luista. Siirrettävä etupyöräteline on hyväksi havaittu ja testattu vaihtoehto avuliaalle kaverille. Työnnä se vain sisään - valmis. Silloin sinulla on molemmat kädet vapaina takapyörän nostoa varten.
Huomaa: Varmista myös, että pinta on luja, tasainen ja kohtuullisen sileä. Muuten moottoripyörä ei seiso tukevasti. Ole varovainen, kun käytät nostinta. Et kai halua naarmuttaa kaunista moottoripyörääsi?
Louisin tekninen keskus
Jos sinulla on moottoripyörääsi koskevia teknisiä kysymyksiä, älä epäröi ottaa yhteyttä tekniseen keskukseemme. Löydät sieltä loputtoman määrän kokemuksia, hakuteoksia ja osoitteita.
Huomaathan:
Rassausvinkit pitävät sisällään yleisiä menetelmiä, jotka eivät ehkä päde kaikkiin ajoneuvoihin tai yksittäisiin rakenneosiin. Paikan päällä olevat olosuhteet voivat vaihdella paljonkin, joten emme voi taata rassausvinkeissä annettujen tietojen oikeellisuutta.
Kiitos ymmärryksestäsi.