EVO-laukkutelineen asentaminen moottoripyörään
Saksalaisen valmistajan SW-Motechin Quick-Lock-telinejärjestelmät tarjoavat maksimaalisen joustavuuden. Tarvittaessa laukkutelineet voidaan irrottaa ilman työkaluja pikakiinnikkeiden ansiosta.

- Quick-Lock-moottoripyörän matkatavarajärjestelmä
- EVO-laukkutelineen asentaminen - näin se onnistuu
- 01 - Valmistelut asennusta varten
- 02 - Asennustelineen/tavaratelineen asentaminen
- 03 - Asennustelineen / matkustajan jalkatuen kiinnikkeen asentaminen
- 04 - Sivutelineiden pikakiinnikeasennussarja
- 05 - Sivutelineen asentaminen kiinnityskannattimeen
- 06 - Ristiliitin
- 07 - Ruuvattava sovitin TRAX-alumiinilaukulle
- 08 - Kiinnitä sivulaukut
- 09 - ALU-RACK asennus
- Pikakiinnitystekniikka
- Poikittaisliitin ja vilkun asennus
- Aihe hyötykuorma
powered by SW-Motech
Quick-Lock-moottoripyörän matkatavarajärjestelmä
Jos haluat olla joustava moottoripyöräkotelon valinnassa ja etsit sivutelinettä, joka voidaan tarvittaessa irrottaa ajoneuvosta nopeasti ja ilman työkaluja (esim. lomakohteessa), saksalainen valmistaja SW-Motech tarjoaa sinulle ihanteellisen järjestelmän. Erinomaisen rakenteensa laadun lisäksi SW-Motech EVO -laukkutelineellä on kaksi merkittävää etua: Ensinnäkin se voidaan purkaa muutamassa sekunnissa 6-8 pikakiinnittimen avulla ja toiseksi siihen voidaan sovittaa monien kaupallisesti saatavilla olevien tuotemerkkien kotelot erilaisten sovittimien avulla. Esimerkiksi toisen valmistajan olemassa olevia laukkuja voidaan käyttää uudelleen ongelmitta - tämän joustavan järjestelmän asentaminen lisää varmasti ajoneuvon jälleenmyyntiarvoa. SW-Motechin tuotesarjan perälaukkuteline, niin sanottu ALU-RACK, sopii ihanteellisesti nykyisen moottoripyöräsukupolven muotoiluun, eikä se ole enää vieras kappale koneessa.
EVO-laukkutelineen ja TRAX ADV -laukkujen asentaminen BMW S 1000 XR -malliin.
EVO-laukkutelineen asentaminen - näin se onnistuu

Vaihe 1: Valmistelut asennusta varten
01 - Valmistelut asennusta varten
Tarvitset riittävästi tilaa ja hyllytilaa asennusta varten. Käytettävissä on oltava hyvä hylsyavaimensarja (räikkälaatikko) ja mahdollisuuksien mukaan momenttiavain. Tarkista ensin, että liitteet ovat täydelliset. Käytä toimitukseen sisältyviä asennusohjeita ja lajittele osat määriteltyjen osaryhmien mukaan. Monia asioita kuvitetaan kuvilla tekstin sijasta. Tarkista kuvista, tarvitaanko mitään erityispiirteitä, kuten vilkkujen asentamista. SW-Motech pyrkii yleensä välttämään muutoksia moottoripyörään kehityksen aikana.

Vaihe 2: Asennustelineen/tavaratelineen asentaminen
02 - Asennustelineen/tavaratelineen asentaminen
Nosta ajoneuvo turvallisesti paikalleen (esim. pääseisontatukeen). Aloita asentamalla kiinnityshihnat istuinkahvaan. Huomioi asennusohjeissa kunkin ajoneuvomallin erilaiset irrotusvaihtoehdot. Yleissääntönä on, että ruuvit on aluksi kiristettävä vain käsin. Kun asennus on valmis, tuki kohdistetaan ensin jännittämättömäksi, ennen kuin kaikki ruuviliitokset kiristetään asennusohjeissa määritellyillä kiristysmomenteilla. Tämä on tärkeää, jotta vältetään kantoaineen tärinävauriot ja saavutetaan symmetrinen ulkonäkö.

Vaihe 3: Asennustelineen/matkustajan jalkatuen kiinnikkeen asentaminen
03 - Asennustelineen / matkustajan jalkatuen kiinnikkeen asentaminen
Sen jälkeen kiinnitetään jalkatukilevyt. Käytä tähän tarkoitukseen sopivia osia vastaavasta osaryhmästä.

Vaihe 4: Pikakiinnitys sivutelineisiin
04 - Sivutelineiden pikakiinnikeasennussarja
Nyt varsinaiset sivutelineet asennetaan pikakiinnikkeillä. Pikakiinnittimet työnnetään kannatinvarsien päissä olevien valettujen reikien läpi. Jotta kannatinjärjestelmässä olisi vain pieni toleranssi, pikakiinnittimet ohjataan joskus kannatinvarsien läpi pienellä paineella. Kiinnitä huomiota oikeaan suoritussuuntaan. Vastakkaisella puolella pikakiinnike kiinnitetään sitten pidätinrenkaalla, jotta se ei pääse putoamaan kannatinvarsien välistä. Varmista, että kiinnitysrenkaat on asennettu oikein päin.
Huomaa : Kun kiinnitysrenkaat on asennettu, niitä ei voi enää irrottaa.

Vaihe 5: Sivutelineen asentaminen kiinnityskannattimeen
05 - Sivutelineen asentaminen kiinnityskannattimeen
Napsauta nyt vasen ja oikea kiinnike asennettuihin kiinnityskorvakkeisiin. Sivutelineen varsien on oltava kunnolla kiinnityslevyjen päällä. Nyt sinun on kohdistettava kiinnityshihnat, jotka kiristetään vain käsin, siten, että kannattimet istuvat hihnojen päällä ilman jännitystä. Kiristä sitten kiinnityskorvakkeiden ruuvit annettujen kiristysmomenttien mukaisesti.

Vaihe 6, kuva 1: Ristiliitinkokoonpano
06 - Ristiliitin
Niin sanottu ristiliitin on nyt kiinnitetty takalokasuojaan. Irrota rekisterikilpi, aseta ristiliitin sen taakse ja asenna molemmat takaisin alkuperäiseen asentoonsa (lisätietoja jäljempänä).

Vaihe 6, kuva 2: Ristiliittimien ja sivutelineiden yhdistäminen
Ristiliitin liitetään sitten sivutelineeseen.

Vaihe 7: Ruuvaa sovitin TRAX-alumiinilaukulle
07 - Ruuvattava sovitin TRAX-alumiinilaukulle
Loput ruuvit voidaan nyt kiristää. Katso asennusohjeista oikeat kiristysmomentit. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, sivuteline on varustettu vastaavalla TRAX-laukkusovittimella.

Vaihe 8: Sivulaukun kiinnittäminen
08 - Kiinnitä sivulaukut
Kun komponentit on asennettu, laukut on ripustettava sivutelineisiin toimintatestausta varten.

Vaihe 9: ALU-RACK asennus
09 - ALU-RACK asennus
Sivutelineet voidaan valinnaisesti yhdistää tai laajentaa ALU-RACKin kanssa. Tarkista, että kantolaite pysyy vakaana ja että verhoilun osista ja pakoputkistosta on riittävä etäisyys. Kun olet "ruuvaillut" 45-60 minuuttia, olet vakuuttunut EVO-laukkutelineen tuomasta joustavuudesta. Napsauta rinkat ja tavaratelineet päälle ja pois ja muuta moottoripyöräsi matkapyöräksi hetkessä! Tarvittaessa yksi pikakiinnikkeistä voidaan korvata lukittavalla varkaudenestolaitteella. Lisävarusteena on saatavana myös ruuvisarja laukkutelineen pysyvää kiinnitystä varten.

Pikakiinnitystekniikka
Pikakiinnitystekniikka
EVO-laukkuteline toimii pikakiinnitystekniikalla. Lautasjouset kiristetään kääntämällä lukituspulttia (bajonettisalpaa).

Poikittaisliitin ja vilkun asennus
Poikittaisliitin ja vilkun asennus
Ristiliitin on aina asennettava viimeisenä. Ristiliitintä napsauttamalla löydät aina tarkan kiinnityskohdan lokasuojasta. Vanhemmissa ajoneuvomalleissa ei useinkaan ole selvää rekisterikilven paikkaa lokasuojassa. Näissä tapauksissa lokasuojaan on porattava 2 reikää, jotka ovat samanlaisia kuin rekisterikilven kiinnittämiseen käytetyt reiät. Ristiliitintä käytetään vasemman- ja oikeanpuoleisen sivutelineen keskinäiseen tukemiseen, jotta koko järjestelmälle saadaan tarvittava vakaus. Tästä syystä valmistaja kieltää napsauttamasta vain kantokopan toista puolta kiinnityshihnoihin. Aina silloin tällöin voi sortua siihen harhaluuloon, että muovinen lokasuoja ei ole tarpeeksi vakaa. Näin ei kuitenkaan ole, sillä lokasuoja toimii vain ylimääräisenä kiinnityspisteenä. Jos vilkkuja on tarpeen siirtää, ristiliitin toimii usein myös uutena kiinnityspisteenä siirretyille vilkuille. Näin ei ole vasemmalla olevan mallin (CB 1300) kohdalla. BMW S 1000 XR:n vilkkujen asentoa ei tarvitse muuttaa.
Aihe hyötykuorma
Noudata laukkuvalmistajan hyötykuormaa koskevia tietoja. Kantolaitteiden asiantuntija SW-Motech säätelee hyötykuormaa tuotteissa tai asennusohjeissa olevien ohjeiden avulla. Periaatteessa voidaan sanoa, että sivulaukkujen hyötykuorma on suurempi kuin yläkoteloiden. Tämä johtuu moottoripyörän runkoon kiinnitetyn sivutelineen paremmasta voiman jakautumisesta. Yläkoteloa tulisi yleensä käyttää vaatteiden ja kypärän säilytykseen. Sivulaukku sopii raskaammille matkatavaroille ja lisämatkatavaroille.
Louisin tekninen keskus
Jos sinulla on moottoripyörääsi koskevia teknisiä kysymyksiä, älä epäröi ottaa yhteyttä tekniseen keskukseemme. Löydät sieltä loputtoman määrän kokemuksia, hakuteoksia ja osoitteita.
Huomaathan:
Rassausvinkit pitävät sisällään yleisiä menetelmiä, jotka eivät ehkä päde kaikkiin ajoneuvoihin tai yksittäisiin rakenneosiin. Paikan päällä olevat olosuhteet voivat vaihdella paljonkin, joten emme voi taata rassausvinkeissä annettujen tietojen oikeellisuutta.
Kiitos ymmärryksestäsi.